Huur een auto met TYPO3

"Met meer dan 60 jaar ervaring en ongeveer zes miljoen automobilisten in 2014, is Europcar een wereldspeler en Europa's toonaangevende huurauto bedrijf."

Website
Multilingual
International
Provider
Car rental
Cars
Luxury cars
Trucks
Huur een auto met TYPO3
Hoofdkantoor
Frankrijk
Medewerkers
6K
Omzet
1.9B(2014)

Overzicht

Europcar is, sinds de verkoop door de Volkswagen-groep in juni 2006, een in Parijs gevestigd autoverhuurbedrijf in handen van de Franse investeringsmaatschappij Eurazeo. Het bedrijf werd opgericht in Parijs in 1949. Europcar heeft vandaag de dag een vloot van meer dan 200.000 voertuigen op 2.825 locaties in 143 verschillende landen in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, Latijns-Amerika, de Indische Oceaan, het Caribisch gebied en Azië-Pacific.

 

Visie

Europcar implementeert een gerichte merkstrategie, namelijk de groei van de diensten van haar Europcar® en InterRent® brands, met als doel het ondersteunen van de omzet-groei en het verhogen van de zichtbaarheid onder bestaande en potentiële klanten.

In 2012 is  de groep gestart met een uitgebreide transformatie programma bekend als "Fast Lane" om de aanwezigheid van de groep te vergroten en de weg vrij te maken voor de overgang van autoverhuurbedrijf tot mobiliteitsdiensten-operator en de verdere verbetering van de operationele uitmuntendheid. Met dit voortdurende transformatie programma is de basis voor een duurzame en winstgevende groei gelegd.

Digitale strategie and innovatie

In de afgelopen jaren heeft de aandacht gelegen op het verbeteren van het IT-systeem om een ​​betere ondersteuning van de ontwikkeling van nieuwe diensten te kunnen bieden. We ontwikkelden oplossingen die overeenkomen met nieuwe mobiliteitspraktijken door middel van intermodale oplossingen. Als gevolg hiervan hebben we onze websites gereorganiseerd en geharmoniseerd om ze meer intuïtief en gemakkelijker voor de klant te maken. We hebben ook nieuwe online reserveringshulpmiddelen en oplossingen ingezet, samen met het voortzetten van de groei van de distributiekanalen via intermediairs zoals makelaars en touroperators zodat het wereldwijde bereik van ons aanbod verbetert.

 

Alle case studies
Feedback